Rowerowa Warszawa

Rowerowa Warszawa

Rowerzyści na to czekali

opublikowany: 20 lipca 2015 11:52, Mikołaj Pieńkos

W stolicy będzie można jeździć rowerem „pod prąd” wąskimi lokalnymi uliczkami a przejazdy rowerowe będą wytyczane w miejscach, w których było to dotychczas niemożliwe. Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak podpisała właśnie nowelizacje odpowiednich „rowerowych” rozporządzeń do ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Rowerzyści na to czekali

Nowe przepisy dopuszczają wprowadzenie m.in. kontraruchu rowerowego, śluz i wspólnych sygnalizatorów pieszo-rowerowych. Na ulicach pojawi się też nowy znak – tzw. sierżant rowerowy. Będą trójkomorowe sygnalizatory dla rowerów i wiele innych rozwiązań, które umożliwią projektowanie infrastruktury przyjaznej dla rowerów.

- Dostaliśmy narzędzia, dzięki którym szybko usprawnimy ruch rowerowy w stolicy. W pierwszej kolejności skorzystamy z nich przy realizacji projektów rowerowych zgłoszonych w ramach tegorocznego budżetu partycypacyjnego – mówi Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, która była jedną z głównych inicjatorek wprowadzenia powyższych zmian.

Z treścią rozporządzeń dotyczących znaków i sygnałów drogowych oraz warunków ich umieszczania na drogach można się zapoznać na stronach: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/222901, https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/231242.

Przepisy wejdą w życie w ciągu najbliższych kilku tygodni. Dzięki zmianom, infrastrukturę rowerową będzie można lepiej dopasować do potrzeb i możliwości, poprawiając bezpieczeństwo rowerzystów i zwiększając spójność sieci rowerowej. Dziś liczy ona ponad 428 km wydzielonej infrastruktury. Do dyspozycji rowerzystów jest 350 km dróg rowerowych, 55 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 23 km pasów i kontrapasów rowerowych. W ubiegłym roku zrealizowano ponad 50 inwestycji i oddano do użytku ponad 60 km dróg i pasów rowerowych.