Rowerowa Warszawa

Rowerowa Warszawa

Więcej miejsca — kolejne zmiany na rondzie Daszyńskiego

opublikowany: 03 grudnia 2020 13:36, m.gorecki

Ruszyła przebudowa narożnika po południowo-wschodniej stronie ronda. W porozumieniu z miastem i na swój koszt prace wykonuje deweloper odpowiedzialny za budowę w tym rejonie wieżowca Warsaw Unit. Układ chodników i dróg rowerowych w rejonie nowych budynków zyska docelowy kształt.

Więcej miejsca — kolejne zmiany na rondzie Daszyńskiego

Od czasu budowy drugiej linii metra rejon ronda Daszyńskiego na Woli podlega intensywnej zabudowie. W szybkim tempie staje się jednym z najważniejszych zagłębi biurowych w Warszawie. W najbliższej okolicy, czyli w rejonie ulic Karolkowej, Kasprzaka i Kolejowej powstają też budynki mieszkalne, które przełamują monokulturę biurowych wieżowców. Pozwala to sądzić, że intensywny ruch będzie tam występował przez cały czas, a nie tylko w okolicach godziny 8 i 16.

Już w sierpniu informowaliśmy o przebudowie południowo-zachodniego narożnika ronda wraz z fragmentem ulicy Towarowej w związku z budową kompleksu biurowego Warsaw Hub. Zasadniczy etap tych robót już się zakończył i rejon jest w pełni przejezdny rowerem oraz dostępny na piechotę. Wciąż trwają jednak różnego rodzaju prace wykończeniowe.

Tymczasem ten sam inwestor, czyli firma Ghelamco, rozpoczął już przebudowę terenu w południowo-wschodnim narożniku ronda wraz z fragmentem ulic Pańskiej i Wroniej. Zgodnie z planem prace potrwają do końca kwietnia i obejmą cały teren dookoła wieżowca Warsaw Unit. Wyremontowane zostaną chodniki ze wszystkich czterech stron budynku oraz przystanek autobusowy “Rondo Daszyńskiego 01”. Układ chodników będzie zbliżony jak do tej pory, lecz w wielu miejscach zostaną one poszerzone z wykorzystaniem terenu, który do niedawna zajmowała budowa biurowca.

 

Zdecydowanie poprawi się jakość i układ tras rowerowych w tym miejscu. Od strony ulicy Towarowej ciąg pieszo-rowerowy ze starych płyt betonowych zostanie zastąpiony asfaltową drogą dla rowerów. Zgodnie z projektem inwestor wybuduje też dwukierunkowy łącznik rowerowy do ślepej końcówki ulicy Pańskiej. Takie rozwiązanie zastąpi docelowo krótki fragment drogi dla rowerów na ulicy Wroniej, który okazał się niefunkcjonalny i zostanie zlikwidowany. Docelową geometrię i nawierzchnię z asfaltu zyska też droga rowerowa na ulicy Prostej między rondem Daszyńskiego a ulicą Wronią. W kilku punktach pod Warsaw Unit zostaną też zamontowane ogólnodostępne stojaki rowerowe.

 

Na okres prac obowiązuje czasowa organizacja ruchu. Chodnik i droga dla rowerów zostały zamknięte, a przystanek autobusowy przeniesiony dalej na wschód. Dla pieszych i rowerzystów został wydzielony dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy kosztem jednego pasa jezdni ulicy Prostej.

Pliki do pobrania

  1. 1.
    Projekt stałej organizacji ruchu
    (plik: 144-20 str_040.jpg, rozmiar pliku: 3698.9 KB)
    Pobierz