Rowerowa Warszawa

Rowerowa Warszawa

Rosną filary kładki pieszo-rowerowej

opublikowany: 23 grudnia 2016 14:05, Mikołaj Pieńkos

Rozpoczęła się budowa kładki pieszo-rowerowej na moście Łazienkowskim. Na obydwu brzegach rzeki stoją już pierwsze filary, trwa już produkcja stalowych elementów kładki. Z nowej przeprawy będzie można skorzystać w wakacje w przyszłym roku.

Rosną filary kładki pieszo-rowerowej

Most Łazienkowski został otwarty odbudowie po pożarze pod koniec października ubiegłego roku. Jeszcze w trakcie prac zapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się też kładka pieszo-rowerowa i nowy most został przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników. Na początku grudnia wydane zostało pozwolenie na budowę kładki, dziś po obu stronach Wisły widać już pierwsze filary na których oprą się rampy zjazdowe. Trwa również produkcja elementów stalowych kładki, które będą przymocowane do mostu.

Pod przeprawą będą dwie kładki – po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Powstanie także dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod rampę pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Kładki pod mostem będą miały szerokość 3,4 m. Dzięki  temu, że będą one podwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj” przez firmę WPM „Mosty”. Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 r.

Pliki do pobrania

  1. 1.
    Projekt organizacji ruchu - cz. 1
    (plik: WPM_SOR_2.pdf, rozmiar pliku: 2209.81 KB)
    Pobierz
  2. 2.
    Projekt organizacji ruchu - cz. 2
    (plik: WPM_SOR_3.pdf, rozmiar pliku: 2486.23 KB)
    Pobierz
  3. 3.
    Projekt organizacji ruchu - cz. 3
    (plik: WPM_SOR_4.pdf, rozmiar pliku: 2912.55 KB)
    Pobierz