Rowerowa Warszawa

Rowerowa Warszawa

Nowe rondo i kontraruch rowerowy w Ursusie

opublikowany: 07 stycznia 2021 13:47, m.gorecki

Zakończyliśmy budowę ronda u zbiegu ulic Spisaka, Sosnkowskiego i Regulskiej. Powstało ono w miejscu przewymiarowanego skrzyżowania o nietypowym układzie. Kierowcy zyskali lepszy przejazd, piesi dwa przejścia, których tam brakowało, a rowerzyści legalny ruch "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych.

Nowe rondo i kontraruch rowerowy w Ursusie

W rejonie stacji PKP Ursus zbiegają się jednokierunkowe fragmenty ulic Spisaka i Sosnkowskiego oraz dwukierunkowa ul. Regulska. Ta ostatnia kończy tutaj swój bieg i stanowi jedynie dojazd do parkingu oraz pętli autobusowej i kilku domów. Aby tam dojechać, jeszcze w październiku trzeba było pokonać skrzyżowanie o rozmiarach nieadekwatnych do charakteru tworzących je dróg.

Teraz to się zmieniło. Skrzyżowanie, które rozciągało się na przeszło 600 metrów kwadratowych, co nie miało żadnego praktycznego uzasadnienia, zostało zastąpione rondem. Prace zakończyły się kilka dni temu. Ostatnie roboty wykończeniowe dotyczyły układania nowych płyt chodnikowych oraz malowania oznakowania poziomego.

Nowe rozwiązanie uporządkowało ruch, usprawniło przejazd kierowcom i poprawiło bezpieczeństwo pieszych. Wytyczyliśmy dwa przejścia dla pieszych – przez ulice Spisaka i Sosnkowskiego. Na tych jednokierunkowych ulicach dopuściliśmy też ruch rowerowy w obu kierunkach. Był to element pomysłu zgłoszonego w budżecie obywatelskim.

Rondo powstało w uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego. Geometria okrągłego skrzyżowania została tak zaprojektowana, aby zapewnić pełną przejezdność miejskim autobusom, które dojeżdżają do przystanków na pobliskiej pętli.

Tak było

Tak jest