Rowerowa Warszawa

Rowerowa Warszawa

Jugosłowiańska z nowym odcinkiem drogi rowerowej i chodnika

opublikowany: 23 listopada 2020 09:23, m.gorecki

Kończymy budowę drogi dla rowerów na ul. Jugosłowiańskiej na odcinku między ul. Fieldorfa a rondem u zbiegu z ul. Kwiatkowskiego. Zakres robót był rozszerzony względem pierwotnego pomysłu zgłoszonego w budżecie obywatelskim i objął dodatkowo również modernizację sygnalizacji świetlnek i wyznaczenie brakujacych przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu..

Jugosłowiańska z nowym odcinkiem drogi rowerowej i chodnika

Nowy fragment drogi rowerowej powstał po południowej stronie ul. Jugosłowiańskiej. Wybudowaliśmy go, bo za nim w głosowaniu w ramach jednej z edycji budżetu obywatelskiego opowiedzieli się mieszkańcy – projekt pn. „Uzupełnienie drogi rowerowej przy ul. Jugosłowiańskiej” poparło 1109 osób.

Odcinek liczy niecałe 150 metrów, ale jest dosyć istotny. Niebawem będzie stanowił dojazd do planowanych pasów rowerowych na ul. Meissnera (ich budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku), które będą kończyć swój bieg właśnie na wysokości skrzyżowania z ul. Fieldorfa, gdzie zostaną płynnie połączone z drogami dla rowerów.

Początkowo inwestycja miała wiązać się tylko z drogą dla rowerów, ale aby zapewnić jak najlepszą jej funkcjonalność, zakres prac mocno rozszerzyliśmy. Przebudowaliśmy sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Jugosłowiańskiej, Fieldorfa i Meissnera. Wyposażyliśmy ją w system automatycznej detekcji samochodów, rowerzystów oraz pieszych, który od wielu lat jest już standardem przy realizacji tego typu projektów. Wyremontowaliśmy także chodnik, w tym ten na przystanku autobusowym „Meissnera 04” wraz z dojściem do niego, a także położyliśmy nowe, estetyczne płyty chodnikowe w miejscu przedeptów przy stacji benzynowej.

Do tego doszedł montaż oświetlenia drogi dla rowerów i chodnika, co poprawiło widoczność uczestników ruchu. Do tej pory latarnie uliczne znajdowały się tylko drugiej stronie ul. Jugosłowiańskiej. Przy okazji wybudowaliśmy dwa brakujące przejazdy rowerowe, aby na skrzyżowaniu był ich komplet, czyli cztery sztuki.