Rowerowa Warszawa

Rowerowa Warszawa

Będzie nowy przejazd rowerowy przy Polu Mokotowskim

opublikowany: 25 czerwca 2019 12:40, m.gorecki

Poprawimy bezpieczeństwo i wygodę na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Batorego i Rakowiecką. Rozstrzygnęliśmy przetarg na modernizację sygnalizacji świetlnej. W jej efekcie powstanie nowe naziemne przejście dla pieszych i przejazd rowerowy, o których wyznaczenie postulowali mieszkańcy.

Będzie nowy przejazd rowerowy przy Polu Mokotowskim

Aleja Niepodległości stanowi ważny ciąg komunikacyjny dla wszystkich uczestników ruchu. Zmiany, które chcemy przeprowadzić spowodują, że w tym miejscu będzie wygodniej i bezpieczniej. Z myślą o osobach starszych i z niepełnosprawnościami, a także rodzicach z wózkami, wybudowane zostaną naziemne dojścia do przystanków tramwajowych znajdujących się nad stacją metra Pole Mokotowskie. Przy metrze Pole Mokotowskie na północnym wlocie skrzyżowania pojawi się nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów, który połączy dwie części Pola Mokotowskiego. Dziś z powodu ich braku piesi i rowerzyści, w drodze do parku Pole Mokotowskie, muszą okrążać całe skrzyżowanie. Kierowcy zyskają wydzielone fazy do skrętu w lewo z al. Niepodległości w obu kierunkach.

W marcu tego roku, przebudowę w al. Niepodległości zapowiadał Robert Soszyński – zastępca prezydenta m.st. Warszawy. Teraz po dopełnieniu niezbędnych procedur, będziemy mogli rozpocząć prace.

Do przetargu na wykonanie prac zgłosiło się 5 firm. Po dokładnej analizie ofert, za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Planeta. Inwestycja ma kosztować ponad 5,4 mln zł. Na wniosek ZDM Rada Warszawy przyznała dodatkowe środki, dzięki którym możemy przystąpić do inwestycji. Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 120 dni na zrealizowanie projektu.

To nie jedyne prace, jakie będziemy wykonywać w al. Niepodległości. W poprzednim roku rozstrzygnęliśmy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej na modernizację aż 14 sygnalizacji świetlnych wzdłuż al. Niepodległości. Sygnalizacje będą ze sobą skoordynowane w celu uzyskania efektu “zielonej fali” na kolejnych skrzyżowaniach. Dodatkowo uwzględnione będą nowe drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe oraz przejścia dla pieszych. Poprawiona zostanie również geometria skrzyżowań, a tramwaje uzyskają priorytet. Realizację tych prac przewidujemy w 2020 roku.